Dlaczego podcasty to dobry sposób na budowanie świadomości marki?


Żyjemy w czasach, w których coraz dokładniej przywiązujemy uwagę do tego, czego na co dzień słuchamy, co czytamy i czego doświadczamy. Jesteśmy świadomymi konsumentami, którzy wybierają wedle swoich preferencji.

Wraz z wyborem narodziła się nowa opcja, jaką jest podcast. Zastąpienie tradycyjnego radia dało nam możliwość przebierania w rozmaitych tematach tworzonych zarówno przez specjalistów, jak i amatorów. Czym jest zatem podcast?


Definicja podcastu

Mówiąc najprościej, podcast to radio na żądanie. Jest on udostępniony w formacie cyfrowym do pobrania przez Internet. Według Chartable, dwie najpopularniejsze platformy do słuchania to Apple Podcasts i Spotify.

 

Dla kogo?

Podcast to idealne rozwiązanie dla ludzi zapracowanych, którzy chcą zagłębić się w dany temat, ale nie mają czasu na czytanie lub oglądanie materiału. Można go słuchać gotując, jadąc samochodem czy ćwicząc na siłowni. Sięgają po niego różne osoby, z różnymi zainteresowaniami, dlatego jest to bardzo dobry środek przekazu, którego nie warto omijać w promocji swojej firmy i kreowaniu marki. 

Mówi się nawet, że podcast to jedna z najlepszych dróg, aby dotrzeć do osób na wysokich stanowiskach i osób decyzyjnych w firmach (właściciele firm, dyrektorzy, prezesi).


Podcast a marketing

Popularność podcastów dała do myślenia marketingowcom, ponieważ jest to kolejne miejsce, w którym można reklamować swoje produkty i usługi, a także budować świadomość marki. Jak nagrywać podcast, aby nie brzmieć sztucznie i natarczywie?
Jest kilka zasad udanego podcastu: 

  • Czuj się swobodnie w temacie, na który się wypowiadasz - opowiadaj o tym, co robisz na co dzień i w czym masz największe doświadczenie
  • Odrób lekcję przed nagraniem - nie mów o rzeczach, których nie jesteś pewien (możesz zaprosić do rozmowy specjalistę, który uzupełni Twoją wiedzę)
  • Skup się na jakości, a nie długości nagrania
  • Zaciekaw odbiorcę: przedstaw problem, zbuduj napięcie, opowiedz historię - suche fakty to za mało, by utrzymać uwagę odbiorcy
  • Swoim podcastem daj słuchaczowi wartość - pochwal się przykładami z Twojej firmy i rozwiązaniami, które pomogły innym - wtedy na pewno wrócą po więcej!
  • Określ grupę docelową i zastanów się, do kogo chcesz mówić. Podczas nagrania możesz wyobrazić sobie swojego idealnego klienta i to do niego kierować swoje opowieści

 

Bądź sobą

Tworząc podcast, nie chcemy być natarczywymi sprzedawcami, którym zależy tylko i wyłącznie na wciśnięciu swojego produktu bądź usługi klientowi. Pamiętajmy o tym, że słuchacz musi “nieświadomie” zapoznać się z tym, co mamy do zaoferowania, tak aby zbudował pozytywne skojarzenia z naszą marką.
Podczas nagrywania podcastu możesz wspomnieć o swoich produktach i usługach, ale to Twoje historie mają stanowić główny temat podcastu. Opowiadaj tak, jakbyś rozmawiał ze swoimi przyjaciółmi.

Określ ‘target audience’, czyli swoją grupę docelową

Ważne jest, aby wiedzieć, do kogo się mówi. Oznacza to, że koniecznie musimy zdefiniować naszą grupę docelową, by móc dostosować język i formalność przekazu. Zastanów się, dla kogo jest ten podcast zamiast próbować mówić “do wszystkich”.

Gdzie udostępniać podcasty?

Najpopularniejszymi platformami są Apple Podcasts, Spotify i Google Podcast. Możesz również spróbować swoich sił na BuzzSprout, RedCircle, PodBean czy Spreaker. Nie zapomnij również o platformie Youtube, gdzie swoje podcasty możesz udostępnić jako audio ze statyczną grafiką w tle.
 

Jeżeli masz pytania, odezwij się - pomożemy! :)

Pisz śmiało na kontakt@evostudio.pl


Inez Miejska

Inez Miejska

Content Marketing Spec.


Zainteresowała Cię oferta naszej firmy?
Przedstaw nam swoje cele i osiągnijmy je razem.



Strona korzysta z plików cookies w celu zapewnienia realizacji usług. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.