Key Visual - sprawdź jak pomoże zwiększyć rozpoznawalność Twojej marki


Co to jest Key Visual (KV)?


Tłumacząc najprościej, jest to motyw przewodni powtarzający się w materiałach graficznych, nazywany także identyfikacją wizualną. Bardziej rozległa definicja określa go jako graficzny “klucz”, który pozwala marce zachować wizualną spójność i daje możliwość szybszego zapadania w pamięć odbiorcom. Jednak głównym i najważniejszym celem stosowania Key Visuala, jest zachowanie spójności we wszystkich materiałach graficznych marki.

 


Dobry KV - co powinien zawierać?


Dobrze zaprojektowany KV powinien być prosty, ale jednocześnie unikalny - odróżniający naszą markę od pozostałych. Powinien też być uniwersalny, czyli sprawdzać się we wszystkich kanałach komunikacji, w których publikujemy grafiki.

Nie możemy też zapomnieć o dostosowaniu go pod określoną grupę docelową. Załóżmy, że prowadzisz centrum rozrywki, a Twoimi klientami w większości są osoby młode, uczące się lub studiujące. Identyfikacja wizualna Twojego biznesu powinna być zatem idealnie dopasowana i wpisująca się w aktualne trendy. Powinna także zawierać żywe lub wyraziste kolory i kojarzyć się z zabawą.

 

Ostatecznie jednak to charakter marki i profil jej działalności decyduje o wyglądzie Key Visuala. Inaczej zaprojektujemy identyfikację wizualną sklepu jubilerskiego, a inaczej centrum rozrywki.

 


Do odważnych świat należy, czyli KV Centrum Handlowego Jantar


Jakiś czas temu Key Visual jednego z naszych klientów - Centrum Handlowego Jantar Wejherowo, przeszedł prawdziwą metamorfozę. Nasza graficzka Magda postawiła wszystko na jedną kartę - zaproponowała paletę żywych i soczystych kolorów oraz rysunkowy styl.


Key Visual tego klienta miał przyciągać uwagę odbiorców i wyróżniać go na tle konkurencji. Dodatkowo miał wprowadzić porządek w publikowanych grafikach, które często dostarczane od najemców, różnią się jakością i stylem.

 

Nowy projekt w 100% spełnia te założenia, a dodatkowo idealnie sprawdza się w różnych projektach graficznych, takich jak billboardy reklamowe czy banery na stronę internetową.

 


KV delikatny i ze smakiem, jak dania z Malinówki


Stworzyliśmy również identyfikację wizualną dla Gościńca Malinówka - restauracji na Kaszubach z domowym i regionalnym jedzeniem. Miejsce to oferuje dodatkowo miejsca noclegowe oraz prowadzi wynajem domków letniskowych. Ich klienci to m.in. rodziny z dziećmi oraz osoby, które szukają miejsca idealne na ucieczkę od codziennego zgiełku życia w okolicznych metropoliach.

 

Tworząc identyfikację wizualną Gościńca skupiliśmy się na prostym projekcie z symbolem malin, które pojawiają się również w logotypie. Kolory są stonowane, dzięki cały projekt daje poczucie sielskości i spokoju

 


Key Visual w pigułce


Zróbmy zatem krótkie podsumowanie, o czym musimy pamiętać projektując Key Visual:

  • do jakiej grupy odbiorców będzie kierowana komunikacja
  • jaki jest charakter marki i profil jej działalności
  • kolorystyka powinna nawiązywać do logotypu lub profilu marki
  • jego uniwersalność pod względem wykorzystania w różnych projektach graficznych i nośnikach.

 

Obie prezentowane identyfikacje - mimo, że tak różniące się między sobą - w pełni spełniają te założenia.

 

Jeśli potrzebujesz pomocy w zaprojektowaniu Key Visuala dla swojej marki lub firmy - napisz do nas na adres: biuro@evostudio.pl.


Małgorzata Grochowska

Małgorzata Grochowska

Senior Marketing Project Manager


Zainteresowała Cię oferta naszej firmy?
Przedstaw nam swoje cele i osiągnijmy je razem.