Jak stworzyć katalog inwestycji deweloperskiej z efektem “wow”?

Najlepsze rady, jakie możesz usłyszeć, aby stworzyć wyjątkowy katalog

Skuteczne zaprezentowanie oferty na kilku kartkach papieru może okazać się nie lada wyzwaniem. Dopracowanie każdego szczegółu katalogu oraz zadbanie o spójność treści jest obietnicą profesjonalizmu i wysokiej jakości wykonywanej pracy.

Projekt, który jest estetyczny i wypełniony wartościowymi informacjami dla odbiorcy to tylko początek. Ważne jest również, aby to TWOJA OFERTA wyróżniła się na tle konkurencji i została zapamiętana przez potencjalnego klienta. 


Przygotowaliśmy dla Ciebie kilka rad, dzięki którym w prosty sposób możesz zamienić nudny i pospolity katalog na przedstawienie oferty w stylu premium


1. Spójność przede wszystkim

Zanim zabierzesz się za projektowanie katalogu, warto się odpowiednio przygotować i przeanalizować dotychczasowe działania. Aby wprowadzić profesjonalizm oraz lepszy odbiór treści, katalog nie powinien odbiegać stylistycznie od strony internetowej oraz innych materiałów reklamowych. Spójność wizualna oraz komunikacyjna odgrywa istotną rolę - wzmacnia rozpoznawalność i buduje zaufanie. Nie zapomnij o niej.

 

O identyfikacji wizualnej i roli spójnego brandingu przeczytasz w artykule na temat roli KEY VISUALA w Twojej firmie.

Chcecklista spójności


2. Storytelling vs. dane i fakty 

Wyjątkowy katalog nie może być nudny. Jak możesz zaintrygować klienta?
Użyj do tego ciekawej narracji oraz danych, które faktyczne go zainteresują.

 

Dane i najważniejsze fakty na temat inwestycji są niezwykle istotne dla potencjalnego nabywcy, ale nie każdy lubi czytać ściany tekstu. Zaprezentuj je w czytelny sposób - możesz wspomóc się wykresem, infografiką, mapką, podkreślić bądź pogrubić te liczby i informacje, które zaprezentują największe wartości Twojej inwestycji.

 


Storytelling w branży deweloperskiej działa na wyobraźnię i emocje klienta. Zbuduj z nim wyjątkową relację za pomocą opowieści - opisz mu, jak będzie wyglądało jego życie po zakupie lokalu na Twoim osiedlu. 

 

Inny sposób to nawiązanie np. do historii miejsca czy odnawianych budynków. Lokale z interesującą przeszłością przykują uwagę i zostają w pamięci na dłużej.

 

Przykład - Browar Gdański, osiedle mieszkaniowe stworzone na terenie dawnego browaru:
 

Gdański browar działał od początku 1873 r., jednakże jego pierwotne zabudowania pochodzą aż z XVI w. Po 1918 r. w przedsiębiorstwie wybuchł pożar, który zniszczył większość budynków niezbędnych do produkcji piwa [...]. W budynku dawnej maszynowni browaru znajduje się 18, a nad samą warzelnią 16 odrestaurowanych loftów i apartamentów, które oddają klimat tego miejsca.”

 


3. Trójkąty i kwadraty, czyli jaki kształt ma prestiżowy katalog?

Ciekawy format wyróżni Twój katalog spośród innych i sprawi, że projekt stanie się nietuzinkowy. Wybierz kształt, który nawiąże do atutów inwestycji lub pozostań przy klasycznym prostokącie bądź kwadracie, ale postaw na lepszy papier lub uszlachetnienia (o nich przeczytasz dalej).

Pamiętaj jednak, że wybór formatu ma duże znaczenie w projektowaniu ułożenia treści na stronie. Zbyt duża ekstrawagancja może skutkować brakiem czytelności, dlatego zastanów się dobrze nad kształtem i rozmiarem. Każda późniejsza zmiana może kosztować dodatkowe godziny pracy oraz niepotrzebnie zwiększyć koszty produkcji. Najlepiej jest skonsultować koncepcję marketingową z doświadczonym grafikiem.

 

Dwie strony folderu reklamowego Osiedla w Dolinie


4. Postaw na nietypowe ułożenie treści - oryginalność jest WOW!

Najpierw jednak zadbaj o dobrej jakości materiały. Nawet najlepszy pomysł wykonania projektu może zostać zniszczony przez złej jakości zdjęcia, niedopracowane wizualizacje lub grafiki, które nie pasują do charakteru inwestycji.

 

Co powiesz na zdjęcie dzielone na dwie strony, napis w zgięciu lub grafikę w nietypowym miejscu? Wyjdź poza stałe ramy i zaskocz designem swoich odbiorców. Pamiętaj, nietypowe i niestandardowe elementy w katalogu, od razu zwrócą na siebie uwagę. A o to nam właśnie chodzi, prawda?

Dlaczego warto mieć bazę własnych zdjęć i nie korzystać ze stocków pisaliśmy TUTAJ. 

 


5. Tło nie musi być jednolite!

Jednym z trendów w projektowaniu graficznym 2022 roku jest gradient - najlepiej, aby występował w towarzystwie ziarna. Daje on efekt w stylu retro, ale świetnie wpasowuje się również w nowoczesny design. Na topie jest także motyw roślinny, który nadaje świeżości i naturalności. 

 

Możesz śmiało wykorzystać elementy geometryczne - linie, kratka lub figury. Taki delikatny motyw na dalszym planie z całą pewnością uatrakcyjni przekaz. Zwróć tylko uwagę na to, by tło nie zdominowało treści. Minimalizm jest zawsze w modzie, szczególnie jeśli chcemy zadbać, aby reklama oferty wyglądała na prestiżową i ekskluzywną.


6. Druk pierwszej klasy

Uszlachetnienie haseł czy symboli pomaga zwiększyć ochronę przed uszkodzeniami mechanicznymi i podnieść walory estetyczne. Różne formy zdobień druku wyróżnią Twój produkt na tle konkurencji oraz przykują uwagę odbiorców.
 

Jeśli mamy już dobrze zaprojektowany katalog pod względem merytorycznym i wizualnym, to warto zastanowić się, jakie uszlachetnienia wzbogacą jego odbiór. Na tym etapie detale grają szczególną rolę. Logo zrobione lakierem UV na matowym papierze wnosi nowe doznania dla klienta. Napis bądź symbol stają się wyczuwalne w dotyku oraz przybierają inny wizualny look w różnych warunkach oświetleniowych.

- Łukasz Potrykus, graphic designer Evostudio



Stworzenie wyjątkowego katalogu oraz innych materiałów promocyjnych wymaga nakładów czasu, pracy i wiedzy. Jeżeli nie posiadasz odpowiednich zasobów, lepiej od razu zlecić takie zadanie profesjonalistom, by mieć pewność, że projekt będzie najwyższej jakości.

Pamiętaj, że w Evostudio mamy w swoim portfolio tego typu przedsięwzięcia. Skontaktuj się z nami i wynieś swoją ofertę na wyższy poziom. ;)


Patrycja Adamczyk

Patrycja Adamczyk

Marketing Content Spec.


Zainteresowała Cię oferta naszej firmy?
Przedstaw nam swoje cele i osiągnijmy je razem.



Darmowa porcja wiedzy
i konkretne korzyści

Dołącz do naszego mailingu, w którym za darmo dzielimy się wiedzą, rozwijamy Twoje umiejętności marketingowe i pomagamy w osiąganiu konkretnych celów biznesowych.

Chcę otrzymywać mailing od Evostudio sp. z o.o. Twoje dane osobowe będą przetwarzane w celu obsługi mailingu przez GetResponse na zasadach opisanych w Polityce Prywatności. W każdej chwili możesz zrezygnować.