Dyrektywa Omnibus

Jak wdrożyć koniecznie zmiany do sklepu online?







Czym jest Dyrektywa Omnibus?


O co tyle szumu?


1. stycznia 2023 weszła w życie tzw. Dyrektywa Omnibus, która zobowiązuje właścicieli sklepów do zastosowania nowych wytycznych w związku z prezentacją swojej oferty oraz zasad prowadzenia sprzedaży. 

 

Celem dyrektywy jest wzmocnienie praw konsumenta - właściciele sklepów (również internetowych) otrzymali 14 dni na ich wprowadzenie. Po tym czasie pojawią się pierwsze kontrole oraz sankcje takie jak kara wysokości 10% obrotu uzyskanego w poprzednim roku kalendarzowym.

 

Główne zagadnienia, których dotyczy Dyrektywa Omnibus to m.in:
 

  • zmiany w zakresie uzyskania gwarancji, zwrotów oraz reklamacji
  • zakaz stosowania tzw. "fałszywych opinii" o produktach oraz usługach
  • zapobieganie manipulacji cenami oraz położenie kresu "fałszywym promocjom" 


Wprowadź nowe założenia w życie

 

Jak dostosować sklep do nowego prawa?

 

Dużą część wytycznych z Dyrektywy Omnibus możesz wprowadzić m.in. dzięki poprawnej aktualizacji regulaminu swojego sklepu internetowego. W przypadku wyświetlania cen oraz promocji jest to jednak za mało.

 

Warto zaznaczyć, że nowa forma informowania o cenach oraz promocjach w sklepach dotyczy nie tylko widoku produktu w sklepie internetowym. Twoje reklamy również muszą posiadać stosowną informację. 

 

Jak wygląda poprawna strona produktu? Zobacz przykład poniżej:



Transparentność
 

Od 1 stycznia 2023 r. każdy przedsiębiorca, który ogłasza promocję lub wyprzedaż, musi podać w dobrze widocznym miejscu przy towarze – oprócz  aktualnej ceny – najniższą cenę z 30 dni  poprzedzających obniżkę. Te informacje powinny  być przedstawione w sposób jednoznaczny, niebudzący wątpliwości oraz umożliwiający porównanie cen. 
 

Przepisy dotyczą sprzedaży stacjonarnej, internetowej i reklamy, także w telewizji czy radiu.

 

Komunikat UOKiK, 16.01.2023



Raz a dobrze
 

Jak dokonać zmiany w sklepie internetowym?

 

Na rynku są już oferowane moduły, które poprawnie zainstalowane i wdrożone, pozwolą na automatyczne wyświetlanie cen w zgodzie z obowiązującym prawem


Moduły te działają ze wszystkimi popularnymi silnikami sklepowymi, m.in. Woocommerce, PrestaShop, Magento, Shopify, OpenCart, itp.




Jeżeli Twój sklep nie jest zasilany jednym z gotowych silników to nie znaczy, że wszystkie ceny będziesz musiał wprowadzać ręcznie. 


Gotowy moduł można dostosować również do Twojego sklepu online.



Powierz pracę specjalistom
 

Kto może mi pomóc?


Nasi specjaliści są do Twojej dyspozycji

Dysponujemy doświadczonym zespołem deweloperów, którzy od lat pracują na popularnych platformach sklepowych, ale również budują własne moduły i sklepy dla naszych klientów.

Ile potrwa wdrożenie zmian w moim sklepie?


Poprawne wdrożenie modułu do Twojego sklepu to usługa jednorazowa.
Może ona zostać zrealizowana nawet w jeden dzień, natomiast czas ten może wydłużyć się, gdy korzystasz ze starszej wersji silnika sklepowego bądź autorskiego rozwiązania.



"Współpraca z Evostudio przebiegała sprawnie, a sam produkt rósł i ewoluował na naszych oczach. W rezultacie otrzymaliśmy profesjonalny, zindywidualizowany, zaawansowany i jednocześnie intuicyjny produkt optymalizujący procesy w naszej firmie."
Adrian Sawicki
Prezes Zarządu OS Logistics Sp. z o.o.


Potrzebujesz pomocy w swoim projekcie?
Pomożemy!

 

  • za darmo wycenimy usługę
  • poinformujemy Cię o czasie realizacji
  • odpowiemy na dodatkowe pytania :)